måndag 26 april 2010

Maken tycker det är skämmigt

att hänga underkläder på tork ute så att grannarna /förbipasserande ser. Vad tycker ni? Jag sa till honom att börja köpa mera Calvin Klein istället för typ HM så skulle problemet vara löst. Och sedan kom ju delfrågorna: Sockar - är det pinsamt, eller bara kalsonger? Lisas trosor - kan jag hänga ut dem? Men då hade maken redan stängt av.
Och jag bryr mig ärligt talat inte så mycket. Det var nämligen alldeles ljuvligt att hänga upp tvätten ute på söndagsmorgonen, när det kom vågor av syrendoft från busken vid husknuten. Och när vi kom tillbaka från cykelturen och maken klivade iväg för att flytta sina gamla kallingar till en mer diskret torkställning, då var tvätten redan torr. Me like sol och syren.

5 kommentarer:

carola sa...

*fniss*
Kanske maken vill investera i torktumlare istället?

Marie sa...

Man kan ju hänga lakan och handdukar "utanför" liksom, så syns de ju inte så väl, om det nu är viktigt...

Sofia sa...

Maken har nu blivit underklädes-ansvarig pà det familjära tvätteriet. Jag hänger lakan och jeans i syrendoften. Vägrar använda torktumlare när det är fint väder. Jag har blivit ekologisk dessutom. Fortsättning följer.

syster e sa...

kan du komma hem och hjälpa välja kakel till toalett??
och tapeter?
och köksluckor?
tänkte du har ju vanan inne liksom :-)

Sofia sa...

Jajamensan jag kan allt sànt där. Till exempel: även om ljusbeigt klinkers som glittrar lite och ser lyxigt ut känns som en bra idé, tänk pà att vartenda ögonbryn som trillar pà det kommer att synas... Vi är inne pà rött till köket. Lite mörkrött sàdär, med glansiga vita eller ljusbeiga bänkskivor. Chict. Gillar ej tapeter. Bättre att màla.