tisdag 13 april 2010

Att ta strid eller inte

Blev förvånansvärt arg idag på jobbet. Över en skitsak, men få saker gör mig så arg som Ond Tro. Detta begrepp som är en slags fransk institution, men som även tyvärr smittar av sig till andra nationaliteter.
Efter ilskan, eller snarare parallellt, kom hanteringsfrågan. Ingen annan bryr sig om vem som hade rätt eller fel, men personen i fråga skrev till och med ett bloody mail och hävdade att jag hade fel. Ska jag då svara på detta mail och logiskt och fysiskt bevisa att jag inte kan ha fått denna information eftersom jag inte har fått något mail och inte fysiskt var på kontoret dagen ifråga? Jag dras mellan att vilja avsluta ärendet på "rätt" sätt, samt att inte vilja ägna denna person en sekund av min dyrbara tid och därmed visa att det skulle kunna tänkas spela någon roll vad han säger. Valet blev att ignorera, Somliga straffar Gud medsamma, Andra lite senare osv osv. Min dyrbara tid lade jag på ett inlägg istället.

Men den lilla arga gubben som skriker IDIOT har inte riktigt tystnat än.

2 kommentarer:

Hannah sa...

For what it's worth, du gjorde helt ratt. At nagra Roses.
Puss

Sofia sa...

Sà rätt sà rätt, Roses mot allt.