lördag 17 april 2010

Bad mood

Jo jag kunde gjort en lång lista på allt jag shoppat idag.
Eller skrivit om hur roligt jag och Anna hade och hur allt kändes naturligt och flamsigt fast vi inte träffats på...... många år.
Eller om hur fint Stockholm är att promenera i.
Eller om en trevlig middag med tillika strandsatt kollega som jag fick chansen att lära känna bättre.

Jag kunde också skrivit att nästan allt jag köpte var nödvändiga saker för att kunna klä mig rent, inte frysa, och undvika värkande fötter.
Att jag började stortjuta när jag pratade med Victor.
Att maken tjurar och inte tycker jag agerade tillräckligt snabbt för att hitta icke-flyg-lösningar.
Att jag imorgon påbörjar en tågresa i fem etapper, som kommer att vara fram till tisdag lunch då jag förhoppningsvis är hemma, och som inkluderar en sovvagn med tre andra okända personer.

Men jag går och lägger mig istället. Och alla ni som ojar er, men som är tillsammans med era
familjer - Sluta Gnäll. Jag är sur.

1 kommentar:

carola sa...

Usch sån otur. Fast shoppa fick du göra i alla fall! Lycka till med tågresorna!