onsdag 7 april 2010

(går)Dagens scam

Kilade in hos min gamla bekant Karen . Valde ut några trevliga plagg som jag trodde var på 50% rea, men icke sa nicke. Ordinarie pris: motsvarande 540€. Nej tack sa jag.
Loggade upp mig på Internet, klickade fram samma grejer, leverans till Frankrike i €: 450€. Swappade till UK, syrrans adress med faktura i GBP: motsvarande 350€.
?
?
?
Suck. Det var redan fallet med flygbiljetter, som jag numera alltid kollar i tre valutor innan jag beställer. Ska man nu inte ens kunna gå och shoppa kläder utan att få valuta-ångest?

Dagens +: Tiger of Sweden levererar gratis hit. Och har en affär 300 meter från mitt
Stockholmshotell nästa vecka.

2 kommentarer:

carola sa...

Snyggt men ganska pricey... t.ex. vem vill punga ut $175 för ett par svarta leggings??

Sofia sa...

tja... vad gäller leggings har jag inte riktigt vant mig vid det modet över huvud taget än... tycker det är snyggt pà min 5-àring men det stannar ungefär där...