fredag 21 augusti 2009

Ursäkt för shopping, del tre

Nu vänder sig bilden igen, varför gör den det??

Denna ofantligt trevliga bok fick jag av kära vännerna C och M i fösselsedagspresent. När jag började bläddra på måfå var en av de första grejerna jag fick upp (förutom den sidan där jag till min fasa och lycka fick se att en BlackBerry var en av de 100 sakerna man ska ha så FRANCK!!! Give me my BB back and take that bl**dy HTC away!!) ett citat av Bette Midler:
"There comes a time in every woman's life where the only thing that helps is glass of champagne"
Håller helt med. Fast jag skulle vilja lägga till "approximately once a week" och byta "glass" mot "bottle".
Gillar den här också, av Gwyneth Paltrow:
"Beauty, to me, is about being comfortable in your own skin. That, or a kick-ass red lipstick."
Kanske dags att börja använda läppstift så här i 33-årsåldern? Fast vad har Gwyneth egentligen gjort för bra efter Shakespeare in love? Inte för att jag skulle veta, tror bestämt att jag varit på bio två gånger sedan Lisa föddes. Tur att den ena var Millenium (fånig titel de använde här förresten, men kanske Millenium 1, 2 och 3 säljer bättre än de svenska titlarna?)

1 kommentar:

Marie sa...

Ha! En flaska champagne och ett rött läppstift, varför inte... särskilt så här en fredagkväll. Jag råkar älska Gwyneth Paltrow, vet inte vad det är. Hon har så intressant ansikte och är coolt sval på nåt vis. Eller så är det bara yta;)