söndag 9 maj 2010

Dagens Lek

Barnen sprang iväg och lekte medan vi satt kvar vid frukostbordet med varsin kaffekopp. Efter en liten stund kom Victor tillbaka, och bad mig sätta i ett av Lisas spänne i hans hår. Jag hjälpte såklart till, och ignorerade glatt de mörka blickarna från maken.

Victor sprang iväg igen, och visade stolt frisyren för pappa på vägen. Efter några minuter kom han tillbaka igen, och denna gången kröp han under bordet utan ett ord. Jag höll mig en stund, men kunde till slut inte låta bli att kika under bordet och fråga:

"Vad gör du Victor?"
"Mim gömmer mig"
"Gömmer du dig? För vem då?"
"Lejon"
"Jahaaaa. Kommer det ett lejon!"
"Ja lejon komma ta pänne mitt håj"



1 kommentar:

carola sa...

Åååh så gullig Victor är!

Théo brukar gå omkring i Emmas Törnrosa-klackskor. Även detta möts av "mörka blickar" från makens sida.
Har makarna attitydproblem eller?? Varför är det som är feminint förnedrande?? kan det inte bara vara kul?