söndag 23 maj 2010

Den här lille linslusen

fick mig att ta tag i ett projekt som jag skjutit upp i veckor.

Städa bilen.

Inte kan man åka runt med en sådan guldklimp i en soptipp. Och någon gång under våren, utan att jag riktigt fattat hur, så blev "vår bil" "din bil" - Ja, Du har ju den till jobbet varje dag. Ja jo i och för sig men jag brukar inte sitta i baksätet och äta kakor på väg till jobbet, eller smula sönder näsdukar, eller kasta Little People omkring mig.
Hur som helst. Maken envisades med att tiga ihjäl sin skyldighet, och jag hade redan nekat chiefen till att ta min bil ett möte, så när jag blev tillförordnad Jack-vakt med en kvälls notice, så var det inte mycket att tjafsa om. En sopborste i handen på Victor, en dammtrasa till Lisa och Mr Dammsugare till mig själv, på ett snäpp var det klart! Var väl som sagt inte så mycket att tjafsa om. Vissa kan kanske argumentera att biltvätt borde innefatta utsidan också, men det finns ju en början på allt. Tror faktiskt inte att jag dammsugit en bil sedan vi sälj-städade den vita S40'n hemma hos pappa....2003...



Som Jack-vakt får man dock bara leka och ha roligt. Och mata. Och mata. Och leka.
Sedan blev det även grillning och mys på terrassen. Med en 10-månaders i högform ända till midnatt. Som föräldrarna påpekade: så länge han har uppmärksamhet och mat så funkar allt.

Och när de äldre barnen började få tunga ögon under sagoläsningen, vem smajlade fortfarande glatt åt kameran?

Inga kommentarer: