måndag 3 maj 2010

Sju saker

1. Jag tycker om att städa mitt hus. Sådär 3-4 gånger om året. Resten av tiden tycker jag bättre om att betala någon annan för att göra det, och använda tiden till något annat.

2. Jag tycker det är lite synd att jag inte har någon sångröst. Och ibland undrar jag om det inte bara är en fråga om träning?

3. En gång tog jag ganska illa upp när mina föräldrar blev ombedda att beskriva mig med ett ord och valde: Ambitiös. Sedan hittade jag inget bra själv och kom över det.

4. Jag har blivit mer materialist sedan jag började jobba i ett av världens dyraste, och rikaste, länder. Har väl något att göra med att man ser så mycket fina saker omkring sig… Skyller lite på maken också, som är uppfostrad materialist, dock i mer modesta proportioner.

5. Vid slutet av maj kommer jag för en /förhoppningsvis/ begränsad tid vara ensam familjeförsörjare. Maken har sagt upp sig och startar eget. A man's gotta do etc etc. Jag har därför utnämnt mig själv till starta-eget-coach. Hmm.

6. Jag är mestadels tokförälskad i min man (däremellan vansinnigt ilsk).

7. Jag får ofta tårar i ögonen när barnen är gosiga mot varandra.

2 kommentarer:

carola sa...

Jag tycker inte alls din röst lät så illa när du sjöng "öppna din dörr" på bandet från möhippan ;-)

Be din karl lycka till med sin firma! vad ska han rikta sig in på?

Marie sa...

Sångröst eller inte, ambitiös, tokförälskad, ilsk och starta-eget-coach - fasiken vad mycket man fick reda på:)

Tycker förresten du mer och mer känns som en bloggdrottning! Alltså, jag skojar inte. Det här vill man läsa mer om...