lördag 14 november 2009

Jul-babbel

Det kommer bli en rekordjul i år, det känner jag på mig. Främst för att vi knappt är i mitten på november och vi redan har börjat köpa julklappar. Två stycken, till Victor. Lustigt det där hur mycket lättare det är för pappor att köpa presenter till killar. Allt stånk och stön över hur omöjligt det är att köpa tjejleksaker är som bortblåst i grävskopehyllan, bland lyftkranar och fjärrstyrda helikoptrar. Eventuella tankar på att köpa könsneutrala leksaker lade jag på hyllan efter att kollegan berättat att han och broden blivit uppfostrade på det sättet. Tittar man på det exemplet inser man nämligen snabbt att saker kan gå lite för långt också. Nä, imorgon ska Lisa på dubbelkalas, och Mees får Playmobilpirater och Zoe får Pet Shop-katter i igloo, blisåbraså.

Lisas klappar är också valda, men tar tid eftersom en är så dyr och vi inte kan välja men rosa eller vit med blommor på.

Mamma, pappa och svärmor får jätteskojiga klappar i år. Syskonen med respektive blir väl kondenserat till en i år efter allmän omröstning. Kusiner och fadderbarn och vänner får varianter på våra egnas. Återstår Lalla, svågern och alla jag glömt på min lista. Just det, maken också. Jag visste väl att det fanns en hake. Bäst att äta lite mer fikon medan jag funderar.

Inga kommentarer: