onsdag 4 november 2009

Buzzlist

Coming up:
- Jultomten
- Frisörbesök (är det riktigt normalt att det finns en linjär relation mellan antal frisörbesök per år och antal Sverigebesök per år?)
- IKEA-besök för stilfullt julpynt och pepparkaksdeg
- Luciafest. Vi hade ju kul förra året. Blir tradition liksom om vi gör det igen.

Going down:
- Leta parkettgolv på lördagarna. Nu får det vara nog. Det är ju trots allt bara ett hus.
- Tjuriga arbetsgivare som vill hindra sina hårt arbetande underhuggare att blogga på jobbservrarna. Vad ska man då göra på lunchrasten? Shoppa? Hångla? (med maken naturligtvis, roligare än så blir det inte)
- Luciafest. Inte lika självklart vilka man ska bjuda i år. Uss vad jobbigt att organisera. Vi måste ju välja parkett.

Bubblare:
- Gummistövlar. Lisa-stackarn fick sitt första par i storlek 28. Victor i 22. Tro det eller ej, men han förstår nu att man ska ha de blåa stövlarna på sig för att hoppa i vattenpölarna (om han sedan agerar i enlighet med vad han förstår är ju en annan fråga)
- Egen våning för barnen. Tänk att ha en grind som man bara kan stänga och vinka och säga "vi ses klockan tio i morgon, ha så skoj" Note to self: köpa ljudisolerad sovrumsdörr.
- Välja inredning till nya huset utan skilsmässa. Crash course, anyone? Obs! Endast grod-experter göre sig besvär.
- Kattbesök. Vi har någon slags välvårdad, halsbandsbelagd grannkatt som bestämt sig för att han trots allt vill bo med oss. Smiter in så fort man öppnar dörren. Victor gapskrattar och Lisa blir livrädd. Efter att ha jagat ut den tre gånger på en eftermiddag blev jag till slut frustrerad och hivade liksom iväg den så långt jag kunde från ytterdörren så att jag skulle hinna få ut min väska och stänga innan den kom tillbaka. Varvid jag fick fyra riktigt stora ögon som stirrade på mig och Lisas lilla röst som sade: Men mamma, kastade du katten? Ehhhh ja. Så kan man göra med katter förstår du. Dom kommer alltid ner med tassarna först. Så, nu åker vi.

Inga kommentarer: