torsdag 19 februari 2009

Lisa liten

Lisa, maj 2006
Igår tillbringade jag en lång stund (eller snarare många små korta) med att välja bland kort att framkalla till album, och att förbättra de som valdes ut med tanke på storlek, zoom och röda ögon. Ett ganska digert jobb, med jag lyckades ta mig igenom 2006 och halva 2007 innan midnatt. Maken vill inte höra talas om det, han tycker det är oerhört fånigt att ödsla tid och pengar på papperskort när man ändå har allting tillgängligt på datorn.
Men jag gillar album.
Lisa gillar album.
Och framför allt gillar jag lyckokänslan jag får av att gå igenom alla dessa foton, alla dessa ögonblick och händelser som jag hade i det passiva minnet och som nu blommar ut i full nostalgi, trots att det "bara" är tre år sedan. Hur man inser att barn har sin alldeles egna personlighet redan från början, med minspel, ansiktsuttryck och gester som utvecklas men som i grunden förblir detsamma när de växer upp. Hur man får lust att stanna tiden och bara krama sina barn.
Lisa i Slottskogen, maj 2006

Jag hoppas att Lisa en dag kommer att titta på alla dessa kort och ha samma känsla av välbefinnande inombords.



2 kommentarer:

Aprilbarn sa...

Naw sån liten bebis :D

Marie sa...

Så otroligt söt! Bilden när hon tultar fram i Slottsskogen är bara obetalbar! En arbetskompis sa till mig för ett år sedan ungefär, när man tyckte att det var jobbigt med småbarnsåldern, att det bästa vore att få sätta in några veckor på en bank, och få ta ut dem sen när man vill och bara njuta i lagom portioner! Allt går för fort och det är beklämmande...