måndag 30 augusti 2010

And the winner is...

Newsweek kommer troget hem till oss varje vecka sedan sex-sju år tillbaka. Om jag en gång kunde hävda att jag läste det mesta, så resumerar sig numera uppdateringarna om världsläget till att öppna fyra-fem stycken på en gång (de kommer inplastade), och gå igenom dem på en timma medan maken tittar på TV. Ibland finns det dock något som riktigt fångar intresset, och låter man dem bara drälla omkring i ett par veckor så kan till och med maken bläddra lite förstrött. Lyckas vi sedan skrika högre än barnen vid matbordet kan vi nästan diskutera. Lite i stil med läsecirkel.

I ett av de senaste numren kom dock artikeln som jag till och med var tvungen att störa makens TV-tittande med: Listan över The Best Countries in the World . Maken kastade en snabb blick på resultatet och sa: "Tja det var väl inte oväntat".
"Men såg du" sa jag "att Frankrike bara kom på 16:e plats???"
"Nä jag kollade inte ens" blev svaret. "Jag såg bara att Schweiz och Sverige ligger bra till, det räcker väl".

Och det gör det väl.

1 kommentar:

carola sa...

ja hurraa vad vi nordbor är bra. Bäst i klassen.