fredag 20 augusti 2010

Födelsedag

Trots att det var andra dagen på jobbet efter semestern blev födelsedagen en mycket trivsam upplevelse.

Två-timmarslunch med maken + kollegor/vänner, blommor på skrivbordet, och sedan Victor som bubblade över med hemlisar och kom fort fort mamma så ska jag visa tårtan i ugnen och paketen. Festmat blev det och om man kallade pilgrimsmusslorna för "fisk" så åt alla med god aptit. Maken hade gjort avsteg från sin 10-åriga tradition att baka tårta till mig (han har alltså bara bakat tio saker i sitt liv) eftersom Lisa bestämt att hon skulle baka tårta med Aga. (Har jag glömt att berätta att hon är tillbaka? Till jul iallafall.. ). God chokladtårta blev det iallafall, efter polskt recept (strösslet var dock hattifnatt-påhitt). Sedan var jag lagom social och bekantade mig med min nya kompis och följeslagare Mr iPad. Skojig sak det där och mycket att lära för en som aldrig haft vare sig iPhone eller iPad, och hankar sig fram på "Lisas" Mac. Eftersom vi redan blivit ganska bundisar får den nu följa med till kontoret och stå och bläddra barnfoton bredvid den stora fula svarta datorn. Så blir dagarna lite ljuvare.

 

Inga kommentarer: