tisdag 16 mars 2010

Rapport från Paris del två

5,5 timmars sömn var trots allt mer än det blivit de senaste veckorna. Gick inte att gå och lägga sig tidigt på grund av sen middag, någon slags teambuilding-seans för att få igång en gammal jukebox (5 deltagare, teknikerna inkluderade ihärdigt tryckande, klappar, slag, unplug - replug samt försök att stjäla en fjärrkontroll), samt ljummet väder med tjejsnack under en filt på terrassen.

Dagens höjdpunkter var morgonens bankpresentation av ny finans-kontakt (nice to have), dessertbuffen, och när vi vann marknadsstrategi-tävlingen och fick flest kunder. Maken verkade även ganska nöjd med sin fina whiskey, och barnen hyfsat glada att ha mamma hemma igen. Att det är två kilo mer mamma har ingen kommenterat på än.

2 kommentarer:

Jennie sa...

En sådan där liten resa är nästan alltid "bättre" i tanken än i verkligheten, för det finns så mycket man vill hinna passa på att göra, men det blir liksom inte riktigt så.

Då brukar jag tänka: Jag har i alla fall fått sitta på toa ostörd och äta min mat hyfsat varm och bara brytt mig om vad jag själv har fått på mig för kläder.

Det är också lyx. (Även om 8 h ostörd sömn vore fantastiskt!) :)

Sofia sa...

sà sant sà sant! Jag har gett upp hoppet om àtta timmars ostörd sömn, det kommer nog inte hända förrän dom är tonàringar :-)