måndag 22 mars 2010

Min masochistiska sida

har bestämt sig för att börja planera inflyttningsfesten. Jag tänker maj. Jag ser en massa människor mingla på terrassen. Jag ser champagne-glas med rosa bubblor i. Jag ser en massa plockmat som någon annan helst har gjort. Jag hör skratt och många olika språk. Jag ser barn som leker snällt i lekstugan, mycket tack vare super-duper-köket. Jag ser en välvårdad trädgård, med blommor överallt. Jag ser nog lite blommor som hänger i krukor också, men då får jag titta snabbt innan maken river ned dem. Jag ser folk som tar av sig skorna innan de går husesyn. Kanske ska man trycka upp stora foton på hur det såg ut innan, så att folk ser skillnaden?
Sen börjar det skymma och vi har en massa ljus och oljelampor. Lite filtar också, även om det inte behövs. Jordgubbstårta och starkt kaffe, och musik i bakgrunden. Eller hög musik och disco? Kanske med barnen i lekstugan, den är ju ganska stor. Får fundera på detta.

2 kommentarer:

Marie sa...

F-n vad schysst det låter! Är det bara att droppa in till discot?

Sofia sa...

jajamän. Ingen jordgubbstàrta dà alltsà? Kanske lite jordgubbar till champagnen istället? Fast dà màste man hàngla ocksà sà bäst att du tar med mannen.