torsdag 12 mars 2009

Dancing Queen?

Två av mina arbetskamrater, C och M, satt idag på lunchen och ojade sig över vilket intressant jobb maken har. Jaha ja. Det beror väl lite på hur man ser det. Själv är jag otacksam hustru som hellre åker hem till barnen på kvällarna än att behöva bättra på mascaran som man förhoppningsvis kommit ihåg att slänga ned i handväskan (och förhoppningsvis hittar när man behöver den och har tre sekunder på sig); köra iväg till andra ändan av sta'n; leta parkeringsplats i 20 minuter; komma fram med andan i halsen och i sista sekunden; bli presenterad för en massa folk jag inte känner; ta fel på dem som jag borde känna igen och de som jag aldrig träffat; inte ha tid att dricka ett glas vin innan föreställningen; tillbringa en och en halv timme att försöka insupa kontemporär konst/dans/vaddetnukankallas; tänka ut något smart att svara när folk frågar vad jag tyckte...
--
Men det är bra för allmänbildningen. För nya synvinklar på saker och ting. För att utveckla min kulturella läggning (här skrattar högra hjärnhalvan högt). Och så är det min man som bjuder ut mig! Jag sa ju att jag var otacksam.

Inga kommentarer: