tisdag 3 mars 2009

Les Getz

Jag tänkte smita ut tidigt på lördagsmorgonen, innan någon vaknade. Lisa hade nog det på känn, och kom och höll mig yrvaket sällskap medan jag snabbt åt frukost. Sedan kröp hon upp i säng igen, med några sagoböcker och löfte om att låta pappa och Victor sova lite till (eftersom de sov i samma säng...).
Själv hoppade jag i termobyxorna och skidjackan och styrde bilen mot bergen. Mötte upp med Patrice 8.20 prick på hans uppfart, åkte tillsammans till Les Getz. Hyrde skidor, köpte liftkort, första liften upp vid 9. Sedan 3 timmars utförsåkning med klarblå himmel, strålande sol, lite folk i backarna, och trevligt sällskap.
Vid lunchtid började det bli olidligt varmt med tre lager tröjor och långkalsonger. Backarna fylldes med folk, snön började bli blaskig i det varma vädret. Och låren hade fått sitt.
Nere i bilen visade termometern 11 grader. Och lunchen var färdig när jag kom hem.
Mont Blanc från en backe vid Les Getz




Inga kommentarer: