tisdag 7 september 2010

Victor BERäTTAR saker!

Jag, som alltid fått slita minsta lilla information ur Lisa ("lekt" har varit standardsvaret i tre år, vidare förfrågningar undanbedes), är helt fascinerad av dessa små spontana historier om förmiddagen på dagis.
Om killen som tog hans motorcykel.
Om killen som blev arg på en annan kille. Arthur? Ja, ARTHUR!
Om att de inte gick ut för det regnade för mycket.
Och så två små sånger varav vi lyckades tyda den ena.

Jag fortsätter att hitta på mer eller mindre underliga frågor till Lisa, för att undvika det där "lekt". Och väntar på att Victor ska fortsätta bubbla.

1 kommentar:

Jennie sa...

Ljuvligt! Jag längtar tills min Victor kan berätta annat än att säga pläplä samtidigt som han pekar på fruktkorgen.

Hugo är likadan som Lisa - oftast har han gjort inget hela dan och lekt med ingen och ätit inget till lunch. Och ändå är jag så himla nöjd med nya förskolan... :)