onsdag 15 september 2010

Veckans kluring

Dotter: Hej mamma. Vad gör du?
Mamma: Jag har A här på andra linjen. Vi kollar flygbiljetter.
Dotter: Flygbiljetter? Till London?
Mamma: Nä inte till London, vi ska åka till Stanstead. Eller var det i London vi skulle träffas?
Dotter: *Suck* Men, vi skulle ju boka samtidigt!! Ni har ju inte frågat när jag kan!
Mamma: Kan du den elfte november?


Dotter 2: Har du bokat flygbiljetter?
Mamma: Nä, jag har tittat på flygbiljetter.
Dotter 2: Jaha, S sa att ni hade bokat och betalat 2000kr var
Mamma: Men hur har du det den helgen då?
Dotter 2: Det vet jag inte riktigt än för min kollega ska ha semester och då har jag så mycket att göra på jobbet
Mamma: (.........)
Dotter 2: Har du bokat redan?
Mamma: Naaaaaa....
Dotter 2: Men vad bra då, vi tittar på en annan helg när det inte är så dyrt och när jag vet när min kollega ska vara ledig.
Mamma: (........)
Dotter 2: Du har ju bokat redan eller hur?
Mamma: (........)
Dotter 2: Har du kollat med syrran att hon kan den helgen?
Mamma: Jag pratade med henne igår
Dotter 2: Så hon kan den helgen då?
Mamma: Hon skulle kolla det

Dotter 2: Har du bokat resan?
Dotter 1: Nää, är du säker på att de har bokat alltså?
Dotter 2: Mamma har bokat, men A kunde inte bestämma sig. Hon kanske vill komma till våren istället.
Dotter 1: Mäh, det var det dummaste! Jag får messa och skälla lite på henne.

Dotter 1: Nu svarade A att hon redan har bokat!
Dotter 2: Herregud...

Inga kommentarer: