måndag 27 september 2010

Lobbying, del två

Akt 1,
Medverkande: Jag (J) och marknadsföringschefen (F)

J: Du F. Du har en iPhone va?
F: Eeh ja...
J: Är det någon slags special treat för marknadsföringsavdelningen eller kan vanliga dödliga också få en?
F, kastar en blick på mitt skrivbord: Om du säger hur man gör för att få en iPad så berättar jag hur man får en iPhone.
J: Inga problem, be din fru köpa en till dig i födelsedagspresent. Sooooo?
F: Tja du vet jag delar ju kontor med IT-chefen...
J: Aha. Det är alltså E man ska vara snäll mot.
F: Det skadar nog inte...


Akt 2,
Medverkande: Jag (J) och IT-chefen (E)
J: Hey E, vilken snygg slips du har idag! Ska vi kindpussas? (E är tysk och inte riktigt van)
E:?
J: Jag tänkte att om jag var snäll kanske jag kunde få en iPhone.
E: Du behöver inte vara snäll, bara motivera varför du behöver en iPhone! (som sagt, E är tysk)
J, håller upp min HTC: Du hade också en sån här förut va?
E: Ja. Men inte längre.
J: Just det.
E: Jag förstår. Jag ska ordna detta.



Dam tam dam tam dam tam