söndag 25 mars 2012

Vi fick till det i skidbacken idag

Att åka samtidigt alltså. Alla barnen hade för en gångs skull aktiviteterna samtidigt: en på dagis, en på grupplektion och en på privatlektion, så vi fick ett par timmar tillsammans bara vi två. Maken imponerade på sin snowboard, har ju inte sett honom åka på hela säsongen.
För övrigt hade alla det bra i den härliga eftermiddagssolen: Victor lärde sig svänga och Lisa körde in sig på sina nya, längre skidor. Jag testade mina nya superlätta supersnabba Movement skidor, som mest gick fortare än vad jag gjorde. Det hindrade dock inte Lisa från att hänga i hälarna på mig vid avslutningsåket: en privatlektion och längre skidor gjorde stor skillnad på teknik och fart! Jag insåg att jag nog snart kommer vara den långsammaste i familjen. Men jag säger som Mamma Mu: det viktigaste är ju att barnen har roligt (jag inkluderar snowboardåkare).

5 kommentarer:

Elin sa...

Åhh vad härligt!!! Vi längtar!

Jennie sa...

Åh! Om en vecka åker Jonas och barnen till Stöten för att åka skidor en vecka (med farmor och farfar) medan jag jobbar. Skönt att vara helt själv några dagar, men trist att gå miste om såna här härliga dagar tillsammans i backarna...

Marie sa...

Fina ni är!!!

Sofia sa...

Ja skidåkning är ju alltid lite bökigt innan man väl kommer upp i backen, men såååå värt det när man väl är där!! Vi hade sagt att det var sista söndagen nu, men så köpte Greg en bräda på vägen hem och Lisa säger snääääälla... så det blir kanske en till ...

Elin sa...

Det är faktiskt viktigare att åka med snygg teknik och långsamt än att bara flänga omkring så snabbt så möjligt. Så det så.