tisdag 6 juli 2010

Relevanta tisdagsfrågor från jobbet

- Om man går på Liseberg med Lisa 5.5 år och Victor 2.5 år, är det då bäst att köpa åkpass till barnen eller enskilda biljetter?

- Finns Skara Sommarland fortfarande? Det borde väl vara kul med barnen?

- Är det normalt att maken som jag känt i över tio år att tror att jag heter Hanna Sofia och inte Anna Sofia? (stumt H på franska ingen ursäkt för mig)

- Kommer det vara fint väder i Sverige i augusti? Är det vågat att bara ta med sig HM-klänningar och flipp-flopp?

- Hur varmt är det i Vänern i augusti?

 

6 kommentarer:

Marie sa...

Åkpass kanske inte är så dumt om det bara inte är för mycket folk så man inte hinner. Men vill de åka dyra saker som flume ride tror jag definitivt det lönar sig. Sommarland finns kvar, är det inte lite förvånande? Och jag hade aldrig chansat på för lite kläder. Brrrr... Har du redan glömt dina ofrivilliga dagar i Stockholm?

Jennie sa...

På Lisebergs hemsida finns en lista över hur lång man måste vara för att åka attraktionerna och hur många kuponger varje attraktion kostar och om det kostar något för mor/far att följa med. Förra året körde vi med åkpass på Hugo och kuponger för oss - det lönade sig.
Har inte varit på Sommarland själv, men syrran med fam. åker dit varje år och har kul.
Vänern är väl faktiskt bäst i augusti alldeles oavsett temp i luften.
Angående kläder håller jag med Marie - om det nu inte är så att du vill ha en bra anledning att gå och shoppa lite nytt en dag...

syster e sa...

det går helbra att släppa loss barnen på liseberg med elin o a-desh och inta föräldra-tyroler-läge... :-)

Hannah sa...

Jag vill ocksa ga pa Liseberg, kan ni vanta tills jag kommer?!?!

syster e sa...

kan ni meddela när ni kommer??!! ska planera semestern liksom

Sofia sa...

27 juli kommer vi!
Tack för alla tips, har redan spanat in Lisebergs hemsida i detalj och budgeterat. Och packat jeans.