torsdag 15 juli 2010

Ibland blir man förvånad när det funkar

Kombinerade behov av att kyla ner barnen lite innan sängdags med sällskap för att vattna i trädgården, genom att ta med de nyduschade småtrollen över till grannen för att gunga lite medan jag svalkade växter och fötter. "Gunga lite" kunde jag ju räknat ut med lilltån att de inte skulle nöja sig med, det blev snabbt "hjälpa mamma" med diverse saker som att dra slangen härs och tvärs, lufta jorden i krukorna samt riva ut alla grannbarnens välordnade leksaker. Just som jag lyckats ställa tillbaka allt mer eller mindre på plats, så hade Victor dock lärt sig vicka precis rätt för att få gungan att gunga, så då fick vi vänta lite till och beundra och en liten man med mycket stort leende. När vi ändå var ute var det lika bra att ge våra egna Hortensior en dusch också, men då var risken 99% att i alla fall Victor skulle göra något som skulle kräva en dusch till.
"Kom hit" ropade jag. "Stå här bredvid mig och så sjunger vi "Klappa händerna". Alla verserna och vips så var mamma ungefär klar. Vilka lydiga barn!

Inga kommentarer: