torsdag 17 december 2009

16 inbjudningskort

… med Dora och Boots ligger nu i fina kuvert och väntar på att bli utdelade av Lisa imorgon.

Vi lyckades ta oss ner från de 42 barnen som "borde" fått komma, men det var inte helt lätt och jag känner mig fortfarande illa till mods gentemot de stackare som inte får komma.

Får vi snö nästa år (dvs 2011) så kan vi ha pulka-kalas i trädgården och kan bjuda så många vi vill :-)

Hur som helst, som vanligt verkar det vara mer ett problem för mig än för Lisa, när jag sade att nu kan vi nog inte bjuda fler så sade hon bara "nähä" och verkade inte särskilt intresserad av mina förklaringar. Och inte en enda gång på hela året har hon nämnt något kalas hon inte varit bjuden på (den där fadäsen i början på året är sedan länge glömd)…

 

För övrigt har vi en ganska intressant viktning av de inbjudna gästerna: 7 tjejer och 9 killar…och hon listade lätt 10 killar till att bjuda. ?  ?  ? Nåja, det är väl bra att hon leker med de svagare könet så länge de är små och relativt harmlösa.

 

 

Inga kommentarer: