fredag 11 december 2009

118 000 pepparkakor

...blev det av min fina deg.

Det började bra; Victor gick in för knådandet med liv och lust...

...men hans slutliga bidrag till plåten blev det här

Lisa var mer uthållig, och gjorde säkert 50 stycken.

Men sedan stack Lisa på dansträning, och Victor gick och lade sig (lyllos).
Där stod jag min gigantiska deg, varav vi gjort slut på ca 20% på en timma...

Formen blev till av en slump, men det var väldigt frestande att göra stooooooora former

Jag lovar, han var ok när jag stängde ugnsluckan

Anti-racist-kakor

En hel pepparkaksarmé

Så? Slutgiltiga omdömet?
Victor åt svansen och ett ben och sa Blääää
Men på jobbet gick burken åt över dagen.
En burk dumpar jag på Lisas klass så fort hon är frisk nog att gå till skolan igen.
Så har vi bara tre burkar kvar...



Inga kommentarer: