onsdag 28 oktober 2009

Saloperie de banques françaises

Jag får rysningar bara jag tänker på dem. Att säga att få saker kan få mig så arg på så kort tid vore att ge dem för mycket betydelse, men lite sant är det. Pulsen ökar och jag kommer upp i spansk talhastighet när jag måste prata om dem. Men nu när det är tänkt att vi ska samäga ett hus lite käckt de kommande 25 åren, så måste jag väl bita ihop och masa mig iväg för att träffa dem och säga "Oh ja vi är så tacksamma  så att vi får vara kunder i er ärade bank" och "Oh ja vi vill gärna betala 200 spänn i månaden för att få ha ett konto hos er" och  "Fem kronor varje gång man kopplar upp sig på Internet? Inga problem, det låter logiskt. Kan vi inte få betala varje gång vi ringer och slösar med er tid också?"

GAH!

Och alla är likadana. Vi är inne på vår fjärde nu. Vi byter varje gång vi köper / säljer ett hus eller när jag blir alltför hatisk  och måste hämnas genom att plocka ut alla våra miljarder.

Wish me luck.

2 kommentarer:

Marie sa...

Det känns som om alla banker försöker lura en på pengar men de här verkar ju extrema. Man önskar att man kunde spara ihop till sina kapitalsaker och slippa ha med dem att göra...

Sofia sa...

Ja tänk om man hade kunnat spara ihop till ett hus :-)
Klarade mötet den här gàngen utan stryptag pà banktjejen. Fick till och med sparka maken pà smalbenen när han blev för tjatig...