onsdag 2 september 2009

The return of the Memory

Maken har jobbat nästan varje kväll den senaste veckan. Så där tjejer emellan, när Victor lagt sig, så har jag och Lisa tagit för vana att sätta oss på golvet i hennes rum och spela Memory innan hon kryper i säng. Hello Kitty såklart. Det där svåra.

Tydligen har det påverkat mig mer än jag velat erkänna för mig själv. För häromnatten när maken kom och kröp i säng, och frågade hur kvällen varit, kommer jag ihåg att jag bara mumlade "jag vann" innan jag nöjt somnade om.

Och ikväll, kära vänner, ikväll fick jag faktiskt glömma lite på slutet så att Lisa skulle få vinna. Det ni! Utvecklingen går framåt, som pappa skulle säga.

1 kommentar:

Marie sa...

Härligt att du övar upp dig! Vi har köpt ett till Hildas 4-årsdag och jag hoppas snabbt kunna memorera alla väskor och rosetter så att jag också kan vinna...