fredag 10 juli 2009

Ursäkt för shopping, del två


Igår köpte jag den här kjolen på rea. Färgglad så det räcker va? Problemet var att det nästan blev slagsmål när jag hängde in den i garderoben hemma. Jag kom till min fasa nämligen fram till att den där skulle samsas med inte mindre än 8 (åtta) beiga kjolar.

Visst var de av olika stilar och material, ett par från Karen, någon från Hugo, Diesel, Carroll och Mexx, men även med en liten rand här och ett litet skärp där så blir ju beigt aldrig så mycket roligare än ... beigt (dessutom köpte jag den senaste, en Turnover-nykomling, bara för några veckor sedan i Lidköping).

Visst fanns det en blåvit historia också (som jag hoppas att jag inte använt på de senaste tre åren) och några svarta, och en silkig volangkjol som är skitsnygg men helt omöjlig att hitta något som passar till. Men det beiga Leitmotivet var tillräckligt deprimerande för att jag skulle ta på mig den rödaste toppen jag kunde hitta idag och måla alla tjugo naglarna röda (har nog inte hänt sedan jag gifte mig). Och förbereda rea-taktiken.

1 kommentar:

Stina sa...

hahaha du skall vara glad systeryster. Alla dina kläder är inte svarta som mina ^^