måndag 8 juni 2009

Squash

Var nära att sänka mig till att blogga om deprimerande bikini-provning av ett visst märke som börjar på B och slutar på anana Moon där jag på något sätt måste ha hamnat på barnavdelning med tanke på storlekarna och nästan började förstå de där tjejerna som klipper bort lapparna på kläder för att det inte ska synas vilken storlek det är, och mer eller mindre ilsket lämnade tillbaka 18 provade och oprovade artiklar till expediten, men jag kom till sans i tid och tänkte nu skriva om squash istället. Sporten alltså, inte grönsaken. Jag gjorde igår min come-back efter cirka 7 års paus. Motivationen var där, men jag hade inte min racket (eller heter det mitt???), och dessutom hade vi en boll som inte studsade det minsta (maken hävdar att det är det som är principen med squash-bollar, men jag vet bestämt att de vi spelat med tidigare iallafall studsade lite), så tyvärr fortsatte de svenska nederlagen mot franskspråkiga viktigpettrar igår. Men vadslagningen är öppen: Vem kommer ta revansch först? Jag eller Söderling?

2 kommentarer:

Marie sa...

Bikini är ju alltid hopplöst! Satsa på squash i stället, det verkar ju kul! Sporten alltså!

Vi odlade det förresten förra sommaren och de blev så mastodontstora att vi hade en i precis alla maträtter i två veckor! Kanske kan vara nåt att testa?

Sofia sa...

Visst är det lustigt att de blir sà där stora när man odlar dem själv; vàra grannar gav oss nàgra förra àret och vi vàgade knappt äta dem för de var sà groteska :-)