onsdag 20 maj 2009

Hoppsan vilken dag

Det blev en sådan där dag när man lever efter femminutersplanering, dvs man har inte en minut mellan möten och deadlines och får hitta på ursäkter för att springa på toa. Ni vet när man sitter och gestikulerar ilsket åt personen i högtalartelefonen som inte lyssnar och aldrig kan sluta tjata när man borde varit färdiga för TRE MINUTER SEDAN. Och blir jätteglad om man hittar fem minuter någonstans, och får känslan av att man hinner med massor

Dessutom har Lisa magsjukan och jag tandvärk så mitt sovrumsgolv är improviserat kontor för eftermiddagen (det är ganska fint vårt kontor på hallen i övervåningen men helt oanvändbart när barnen är hemma dvs jämt). Lisa hämtade sin lilla stol och satte sig bredvid mig, så nu vet hon både hur och varför man mute-ar sin telefon i en telefonkonferens och varför man inte pratar hela tiden. Då och då kom ett genomträngande DÄÄÄÄÄÄ från nedervåningen när Victor hittade mormor i kurragömmaleken, eller när han fick syn på något han inte sett på fem minuter.

Men nu sover de allihop, så jag ska nog "call it a day" och smita ut på terrassen. Sol och 25 grader måste utnyttjas, och det är trots allt dag före helgdag eller vad man nu säger i Sverige...

2 kommentarer:

Stina sa...

och alla är lediga imorgon utom jag :( men jag tjänar massor med pengar :D så jag kan komma i sommar, om jag nu inte måste packa hela semestern :S

Marie sa...

Sol och 25 grader, det är exakt tvärtom mot här! Men det kan du allt vara värd efter en SÅN dag...