fredag 24 april 2009

Men in tights

Som ni kanske vet består mitt /enda officiella nöjesliv nu för tiden av att hålla maken sällskap under dansföreställningarna som han representerar. I onsdags var det dags igen, den här gången i Annecy, en liten trevlig fransk stad som ligger väldigt vackert bland Alptoppar och sjöar.

Source: www.annecy.com

Föreställningen hette den här gången Black Swan, och med tanke på vad jag tyckte om Gustavia så var förväntningarna i bott. Jag hade krävt att få popcorn för att följa med, men det verkade inte maken ta på allvar. Dock fick jag ett glas vin i baren innan föreställningen och så hade jag smugglat med några Haribobjörnar i väskan.

Nu visade det sig att det här var mycket bättre än det förra. Kanske beroende på att det var en annan koreograf, och att det faktiskt dansades. Jag är antagligen fånig i min okunskap, men jag tycker om när de dansar på en dansföreställning. Framför allt Susana Panadès Diaz solonummer var fantastiskt vackra.

Sedan fanns det förstås några obegripliga sekvenser, som när de fyra dansarna rullade runt på golvet med fyra meterhöga plysch-hästar.

Men även några roliga, som när de två killarna (i tights) hade ett slags Bunny Battle med marionettkaniner på händerna som bråkade med varandra. Maken hindrade mig tyvärr från att ta kort under föreställningen, och jag hittade inget på kaninerna på nätet, så ni får nöja er med ett repetitionsfoto på Gabor och Susanna. (Jag hängde ju faktiskt i baren med stjärnorna efter föreställningen så nu är vi ju liksom nästan kompisar :-)

Inga kommentarer: