måndag 17 november 2008

En minuts tankar

Såg av en händelse en blogg som heter "the one minute writer". Det kanske skulle passa mig som är så dålig på att uppdatera. Men hur intressant kan det bli på en minut? Klara färdiga gå:

Det här tänker jag på idag:
Varför måste Victor gråta när jag går hemifrån på morgonen?
Visst är Lisa söt när hon säger: Varför måste jag blåsa håret? är det för att jag inte ska bli ömtålig?
När kommer Greg se att jag klippte Lisas lugg igår och att den blev alldeles sned? (och kort!)
Hur ska jag hinna göra färdigt alla mina projekt innan jul?
Hur ska vi få med oss alla julklappar hem till Sverige? Och sen tillbaka?
Vad ska jag köpa till Greg i födelsedagspresent?
Hur kunde jag glömma att köpa McFlurry på vägen tillbaka från lunchen?
Varför måste Calvin Kleins underkläder vara så dyra?
När kommer snön?
Kan Victor åka pulka i sin overall med knappar istället för dragkedja?

Det där tog väl bra mycket mer än en minut. Och blev inte särskilt intressant. Principen kanske är att man ska förbereda sig en halv dag på hur man ska kunna vara så intressant som möjligt under en minut.
Eller så har det inte alls med att vara intressant att göra.

Inga kommentarer: