lördag 14 september 2013

Pyjamasparty

Lisa är hos kompisen på pyjamasparty med övernattning.
Victor och jag hade också party, vi tog på oss pyjamas och lekte med Barbie på Victors begäran.
Barbie-dockorna strålade av lycka över att få komma ut ur den där lådan ute på verandan där de aldrig fått någon uppmärksamhet över huvud taget från Lisa. Jag upptäckte att det fanns en sju åtta stycken, + en rätt långhårig Ken, och började fundera över var de alla kommer ifrån? Det enda jag vet är att jag inte köpt någon och att alla givarna måste varit välmenande barnkalasgäster.
Däremot köpte vi en megastor husbil till Barbie, som Lisa hade lekt med en halvtimma i affären och vägrade lämna utan löfte från tomten (fyra-fem år?). Såklart har hon inte tittat åt den sen dess. Victor däremot brukade för något år sedan använda den nedfällbara poolen som slagsfält för Ken och Barbie, och Alexander använder idag husbilen som häst att rida på (perfekt storlek).
Jag hade EN Sindy när jag var liten, och så HÄSTEN som jag fick i julklapp hos farmor Astrid på den tiden när vi åt jullunch hos farmor och sedan julmiddag hos mormor.

Sen somnade Victor som en stock i Lisas säng.

Inga kommentarer: