tisdag 18 oktober 2011

Vecka 37+

- Imorgon, sa Victor vid läggningen igår, imorgon, då ska jag äta i skolan /för första gången/. Och så kommer bebisen!!
Jaha, tänkte jag, han kanske vet något jag inte vet. Så den svarta väskan från Lidköpings kommun fick åka med på kontrollen på sjukhuset. Man vet ju aldrig.

Första måltiden i skolmatsalen gick bra, för både bror och syster. Deras klasser åt dessutom samtidigt, så de kunde vinka på varandra.

Kontrollen på sjukhuset gick också bra. Barnmorskan mätte och klämde och drog till med: 3 - 3.2kg. Just nu. Med nästan tre veckor kvar till due date. Jag tänkte på alla våra krukor. Som jag flyttade från garaget ner i källaren, en och en, och sen upp igen, för att sätta igång Victor en dag över tiden. Och på att donation av navelsträngsblod inte kan göras mellan fredag kväll och lördag kväll, på grund av sjukhusets organisation.
Söndag är nog en bra dag att få barn. Frågan är bara vilken.

Inga kommentarer: