fredag 21 oktober 2011

"Le Cross" - årets springtävling

Sista dagen innan höstlovet var det så dags igen, för årets springtävling med förskolan och skolan. Victors förskole-klass var först ut på morgonen. Som det brukar med treåringarna som springer för första gången så var det mest förvirring i ledet, stirrande på fröken och eventuella föräldrar som hejade på, och rätt som det var ropar någon "Bravo" och så är det färdigt. Men efteråt vara alla nöjda.
Klart för start!
(Vad var det nu vi skulle göra igen?)
Matteo vann. Fast jag vann också.
- Trea kom du va? Ja men jag vann lite också.
Såklart min vän.

Sen var det skönt att sitta på pappas axlar och heja på de andra.


Riktiga skolan tog eftermiddagspasset. De hade tränat en del och startade med lite uppvärmningsgympa. De tog sig runt cirka en kilometer tror jag, och det var sprint hela vägen, kolla in starten!




De här tjejerna har kommit etta och tvåa, eller delad etta, i fyra år i rad nu!
Och inte bara det, de hade bara en kille framför sig (som även han vunnit i fyra år!).
(Nästa år ska jag löpträna med dem så att de slår honom :-)

Grattis till alla duktiga barn!
Och särskilt till Lisa som i år fick prova på en prispall, och choklad i förstapris!


2 kommentarer:

Marie sa...

Om jag inte missminner mig var du också grym på löpning i skolan!?

mormor sa...

Snabb i löpning har Lisa efter mormor!!!!!!!!