torsdag 18 februari 2010

Mera listor!

Som läsare är jag: Besatt av att alltid ha en bok under läsning. Läser ofta för fort och glömmer snabbt de som inte har något extra.

Som bloggare är jag: Sofia upphöjt i 2

Senast lästa bok: "Who moved my Blackberry" av en kille jag glömt namnet på. Oerhört fånig bok men såååå rolig och träffsäker. Läser just nu "Finger Lickin' Fifteen" av Janet Evanovich, chicklit-stil och lite "light" för min smak, men passar utmärkt i byggtider när jag bara orkar läsa tio minuter om kvällen. Och första boken på länge där jag skrattat högt.

Senast köpta bok: "Jakten på en mördare" på ICA på jullovet. Köper sällan böcker, syrran importerar ett gäng från the UK varje gång hon kommer och önskar mig ofta i present (har gjort sedan jag var sex, funkat bra hittills).

Favoritdeckarförfattare: Stieg Larsson

Jag läser allt av: Elizabeth George. Har dock fortfarande inte kommit över att hon tog livet av Helen.

Jag läser helst inte: översatta böcker. Stör mig alltid på språkfel och dåliga formuleringar

Vid hyllan för fackböcker letar jag: Fackböcker för barn (upptäckte dessa små under för några veckor sedan) (böckerna alltså, inte barnen)

Förutom svenska läser jag gärna: på engelska och franska. Gav upp tyskan efter ett försök med Siddharta Gautama för 10 år sedan.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: "Jag skulle vara din hund (om jag bara finge vara i din närhet)". Julklapp från Secret Santa.

Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Kanske något av William Boyd? Gillade "Restless"

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Barnböcker

Inga kommentarer: