lördag 9 juni 2012

Utökad repertoar

Lilleman gillar att handla. Tjöt glatt BABABABA i olika oktaver i en halvtimma. Tänk om jag kunde lära honom att ropa VICTOR istället, så att jag slipper, när storebror kör racer med kundkorgen och försvinner mellan hyllorna. "Men jag skulle bara...hämta juice / kolla på en grej till pappa / säga hej till min kompis / testa hur fort jag kunde springa med korgen." Att handla är tidsmässigt numera 25% välja varor och 75% ropa på Victor. Så jag skulle gärna också ha en utökad repertoar; "Victor kom nu snälla / Victor kom nu annars får du inte följa med nästa gång / Victor om du stannar med mig så får du ett tuggummi när vi är färdiga" har ingen som helst effekt när lille herrn försvinner i sin egen värld och har så mycket viktiga saker att göra. Då skulle man gärna köpa lite tid och tålamod i affären...

Inga kommentarer: