måndag 30 maj 2011

Lilla Lisa är på Läger

Med förskolan. Känns konstigt i magen tycker mamma.
Så liten och ska vara borta i tre dagar.
Så stor att man kan sova borta i två nätter.
Utforska naturen, segla, cykla och rida.
Undrar vad hon tänkte på när hon skulle somna. Kramade stora gosevovven. Kanske läste hon Gud som haver för sig själv.

Victor var lugnet själv som Ensam Lillebror. Kom och sa Hej utan tjut och hopp och smällpuss. Nästan lite blygt. Ville sparka fotboll. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Vad duktig du är Victor, får jag filma dig lite? Nää. Jag vill inte det. Men titta när jag kastar bollen högt upp och sen träffar smack på. Och rakt blir det. Mamma du springer inte så fort som jag. Nu vill jag gå in och dricka.
Tvätta händerna, leka lite med bilarna, prata med Hannah, äta fisk, titta på Piff och Puff på iPaden, duscha, borsta tänderna, läsa saga, sjunga, sova. Så snäll och lugn. Vet att Lisa är på Classe Verte och kommer hem på Onsdag, men säger ingenting.
Godnatt godnatt, imorgon är det Tisdag.

1 kommentar:

Jennie sa...

Åh! ...suck... Ska de verkligen bli så stora så snabbt? Och dessa söta söta små Victor-bröderna, som helt plötsligt också blir ganska stora när de får ens odelade uppmärksamhet för en stund.

Lilla stora syster! Store lille bror! (och lilla lilla mamma...)