tisdag 11 januari 2011

Jag kommer ihåg när jag fyllde sex

Jag sov i det gröna rummet till höger uppför trappan i det gula huset vid skogskanten.
Jag väcktes med tårta på sängen och paket.
Jag fick nya inneskor, till att börja förskolan med samma dag.
Och en digitalklocka, min första armbandsklocka. Det hade varit diskussion om det där med digital, men eftersom jag redan kunde klockan så kunde jag tydligen få en digital som jag önskat mig.
Jag minns att jag tänkte att det skulle bli spännande att börja förskolan, att det var en ny tid som började.
Men att det samtidigt var slutet på något annat.

Och nu är jag mamma till en sexåring. Så fantastiskt.

3 kommentarer:

carola sa...

GRATTIS LISA!
Oj hjälp så stor du blivit.
Kramar från hela familjen C!

Marie sa...

Tänk att du fyllde år och började skolan samma dag! Som en extra present:-) Och grattis till Lisa!

Jennie sa...

Ja, herregud, vad tiden går. Stora flickan! Grattis! Och grattis, sexårsmamma!