onsdag 8 december 2010

Första julklappen inslagen

Jag gillar pappret. Jag har så mycket julstämning i år att det nästan svämmar över. Jag har idag till exempel planterat mina första blommor alldeles själv. Fyra hyacinter i varsin kruka. Krukor har vi gott om. När en blomma dör brukar vi liksom bara ställa undan krukan. Och sen köper man en ny blomma med kruka eftersom man inte riktigt vet vilken storlek man har hemma (så har man heller inte fönsterbrädor här så antalet blommor är ju så mycket färre). När jag var färdig kom jag på att det kanske hade varit snyggt med något annat i också. Typ nåt sånt där grönt. Nybörjarfel antar jag.
Sedan slog jag på stort och annonserade till maken att när vi åker till svärmor på jul, då ska jag minsann göra min egen julkomposition och ge bort! Snacka om kreativitet! (Om jag inte varit på telefonen här skulle jag länkat till Marie och pepparkakstävlingen). Jag ångrar mig redan. Men belöningen får väl bli att svärmor lär bli så överraskad att hon aldrig kommer över det. Några tips på julkompositioner, någon?
Ps den behöver bara överleva nyår

Inga kommentarer: