söndag 8 april 2012

Påskdagen

Dagens:
Bästa: Känslosam påskpredikan från vår käre Per. Snälla barn i kyrkan.
Sämsta: Öroninflammation för Lilleman, igen. Vi som trodde det var tänderna :-(
Överraskning: Stoppet på tivolit på vägen hem. Tokglada barn.
Sötaste: Plocka fram små Lisa-kläder att ta med hem till syrrans lilla. Kan hon inte komma ut nu!
Victor: "Om du säger nånting, då lyssnar jag. Men om du inte säger nånting, då lyssnar jag inte."
Oväntade: Maken som satt i soffan i säkert en hel halvtimma. Mitt på eftermiddagen! Kan vara för att det fanns tårta att äta.
Framförhållning: Har redan tagit fram resväskorna och lagt i ett par saker som ska med hem till Sverige. T ex små rosa skor storlek 17. Strategi: en resväska med våra grejer (hmm jag + 3 barn) och en tom resväska att fylla med shopping till Lisa och Victor.
Oväntade 3: Maken och jag tittar nu på Ice Age 2 på tvn.

Inga kommentarer: