onsdag 22 februari 2012

Premiär

Under rubriken "hitta på sportlovsaktiviteter med två barn och en spädis när det inte finns någon snö ute och pappan behöver lite lugn och ro för att jobba hemifrån" fick jag idag efter babysimmet en snilleblixt: Mediateket! Barnen går ju dit med skolan, men själv hade jag aldrig satt min fot där trots fem år på gångavstånd...
Lilleman sov, Victor var mäkta imponerad över att få låna FYRA böcker och Lisa visade runt mig. Mycket ljusa och trevliga lokaler, och ett hyfsat utbute även av vuxenböcker för en så liten by som vi bor i. Såg lite svenska författare som jag kunnat låna, om jag nu gillat översatta böcker.
Så tågade vi hemåt med tre sprillans nya bibliotekskort, elva böcker och två DVD. Då insåg jag attt det nu betyder att jag måste läsa en hel del godnattsagor på franska, vilket jag inte brukar göra. Men men, jag får väl se det som en god gärning.
Sen gäller det bara att lämna tillbaks i tid...

Inga kommentarer: