tisdag 22 december 2009

Vill du ha en två-åring i julklapp

frågade jag Mary över staketet, efter att Victor använt "eftermiddagsvilan" till att ta av sig kläderna och blöjan, bajsa i sängen och sedan smeta ut det överallt. Medan jag försökte kurera en dundermigrän med en halvtimmas vila.
"Nej tack" sade hon. "Jag väntar vår fjärde. Och försöker fortfarande komma över chocken."
Hoppsan. Det var lite oväntat. Intrigen Mannen-vill-flytta-tillbaka-till-Sydafrika-men-frun-vill-stanna-här blev plötsligt ännu mer komplicerad. Inget som man behöver berätta för Mary förstås. "Män borde flytta till Mars" sa hon kallt. Jag höll med. Och de kan två-åringarna med sig. Ett liten stund iallafall.

2 kommentarer:

syster e sa...

vi kan låna en liten stund :-)
hur funkar tvååringar och klubbor?
är det viktigt att lisa o viktor får "lika" om det gäller saker man kan äta?

syster e sa...

och jag antar att det bara är tomten som kommer med paketen?