söndag 21 oktober 2012

Skönt att vara ute

och plocka gräs i höstsolen. Spela fotboll med Victor. Och kika på alla tjejerna som var hos grannen på födelsedagskalas (inklusive min LISA).
För övrigt tränar jag mina stämband med diverse metoder. Förklarar tämligen högljutt vad jag vill och inte vill. Håller koll när badsrumsdörren lämnas öppen så att jag kan smita in i duschen och leka med shampoo-flaskorna. Blir lite grinig när jämnårig lek-kompis kommer och pillar på mina leksaker och tar uppmärksamhet från min mamma. Knatar omkring när Victor håller mig i händerna. Står själv. En ganska lång stund. Skrattar mycket. Sover till halvåtta (peppar peppar, redaktörens anmärkning). Har lärt mig hur man petar in Playmobil-gubbar i Playmobil-bilar.
Härligt bebisliv alltså. Fast snart blir jag stor.

Inga kommentarer: