tisdag 28 april 2009

Misslyckad shoppingrunda

Jo, det finns faktiskt något som heter så. När jag gnällde till Syster H sade hon bara: Men så där är det ju alltid när man har tid och pengar. Jaha ja. Jag har väl glömt hur det är att ha det.

Så här var det nämligen: Vår vän Katharina från Tyskland kom och hälsade på över helgen. Jag hade fifflat till mig en shoppingeftermiddag av maken, så efter lunch stack jag och Katharina in till sta'n. Förutsättningarna var alltså goda:
- gammal tjejkompis till sällskap
- ingen tid att passa, förutom att vara hemma till middagen (med middagen)
- hyfsat välfyllt bankkonto
- tom sommargarderob (ja ni vet vad jag menar)
- fint väder

Och så spenderade vi 2.5 timme på bästa shoppinggatorna. Och vad köpte jag???
???
???

- en salva till min tumme som jag bränt på plattången innan vi åkte
- salva till Victors rumpa
- två kaffe och en päronpaj

1 kommentar:

Marie sa...

Låter som du hushåller med resurserna som en riktigt god husmor tycker jag! Bra jobbat, speciellt salvorna:-)